Reklamın genel mantığında insan olan her yer vardır. Bir ürünü satmak istediğinizde, bunu alacak kişileri bulmak istersiniz ve sosyal medya hizmeti ihtiyacınız olur.
Sosyal Medya Hizmeti Nedir?
İsminden de anlaşılacağı üzere bir sosyal medya platformunda bulunan kişilere yapılan tanıtımlar, sosyal medya hizmeti olarak düşünülebilir. İnternet akıllı telefonlarla bütünleşen bir durum olduğu için, sosyal platformlarda etkileşime giren insan sayısı da çok artmıştır. Bu durum firmaların da cezbettiği bir zemin oluşturmuştur.
Reklam hizmeti veren bu platformlarda hesap oluşturabilir ve bir miktar ücret karşılığında reklam verebilirsiniz. Bireysel bir markaysanız bunu kendiniz yapabilir ve bir miktar ilerleme ile sonuç almanız mümkündür. Kurumsal reklam ihtiyaçlarınızda daha profesyonel bir çalışma gerekecektir.
Kurumların reklam politikaları kendi bünyelerinde oluşturdukları beklenti ve bütçeye göre değişen bir durumdur. Bazı kurumlar küçük çaplı reklam bütçesi kullanır ve en verimli sonucu almak ister. Bazı firmalar daha geniş bir kapsamda düşünebilir. Sosyal medya üzerinde yapılan kurumsal reklam paylaşımları, özel bazı programlar kullanmayı gerektirebilmektedir. Aşamalara göre doğru adımlar atılarak kitleden en iyi verimi almak hedeflenir.
Marka Açısından Sosyal Medya
Bir firmanın en önem verdiği konu marka değeri olmalıdır. Yani logoyla beraber verilen hizmetlerin genel anlamda beklentiyi karşılaması gerekir. Memnun kalan müşteri sayınız arttıkça marka değeriniz de artar. Yani bilinir olmak iyi yönde olmak zorundadır. Yanıltıcı olmadan doğru çalışma prensipleriyle sosyal medya üzerinden tanıtım yaptığınızda marka değerinizin artışına katkıda bulunabilirsiniz. Değer artıran çalışmalara odaklanabilmek için öncelikle markanızda ilerlemeye engel olan kısımlara yönelim olacaktır. Gerçekçi ve doğru adımlar atılması için sizlerle fikir alışverişi yapmaktayız. Düzenli olarak yapılan paylaşımlarla beraber marka kimliğinizin doğru ve istenen biçimde oluşturulması sağlanacaktır.
Hedef Kitle Analizinin Önemi
Bir sosyal medya hizmeti için baştan bir plan yapılmadığında amaca da ulaşmak mümkün olmayacaktır. Baştan bir amaç belirlenirken markanızın hedefi, hizmetlerini sunduğu kişiler kimler bunu belirlemek gerekir. Sosyal medya kullanıcılarının içerisinde bu kişileri belirlediğinizde organik olarak müşteri kapasitenizi de artırmış olursunuz. Cinsiyet, yaş, coğrafi açıdan hangi bölgede yoğunluk olduğu gibi ayrıntıların analizi uzmanlar tarafından doğru biçimde gerçekleştirilmektedir. Bir bağlantınız eğer çok geniş bir tıklama sayısı almışsa ve firmanıza geri dönüşler hızla artmışsa doğru işlem yapmışsınız demektir.
Sosyal Medyada Rakip Analizi
Dijital ortamda insanların tüketim hızları her anlamda çok daha fazladır. Yani bir mağazaya doğrudan gittiğinizde bir ürünü alırken yaşamış da olursunuz. O ürün için bir emek harcarsınız, fiziksel temasınız olur, satıcıyla etkileşime girersiniz vs. Bunu yaptığınız esnada sizin kendi kararlarınız biraz daha çok dağılır ve etki altında daha çok kalabilirsiniz. Fakat dijital alanda bir ürün tanıtımı görmek daha kolay şekilde gözden çıkarılabilir. Yani hızlı şekilde bir üründen vazgeçebilir ve anında başka bir seçeneğe odaklanabilirsiniz. Karar alırken daha özgür hissedersiniz, ayrıca birçok etkene göre kendiniz daha baskın olursunuz. Rakiplerinizi bilmek bu anlamda son derece önemlidir. Yani karar verecek durumdaki kişiyi etkilerken kendi alanınızda diğer satış yapan firmaları iyi incelemeli ve artı elde etmelisiniz. Kriter olarak alacağınız durumlarda en çok satış yapan ve sosyal medya alanında en başarılı olan firmaları incelemek gerekmektedir. Firmamızda bu analizler de kapsamlı şekilde yapılmaktadır.
Sosyal Medya Stratejileri
Aşamalı bir şekilde ilerleme kaydetmek, sosyal medya üzerinde başarılı olmanızda etkili olacaktır. Gerçek mağazanıza ve genel firma politikanıza paralel şekilde doğru stratejileri belirlemek için firmamıza başvuru yapabilirsiniz. Sosyal medyada yapılan paylaşımlarda ilerlemek için hem içerik hem de paylaşım sıklığı gibi birçok kriter vardır. Ne kadar aralıkla paylaşım yapacağınız, hangi zamanlarda ne tür içeriklere yer vereceğiniz vs. etkili bir şekilde ayarlanmalıdır.
Aylık Raporlama ve Moderasyon Hizmeti
Kurumsal sayfalarınızdaki paylaşımlar aylık raporlama ile takip edilmektedir. Bu işlem sayesinde ayrıntılara girebilir ve daha etkili bir satış stratejisi belirleyebilirsiniz. Ayrıca sayfa takipçileriyle etkileşim halinde olmanız da önemlidir. Moderasyon da bu açıdan firmamızdan verilen bir hizmettir.
Sosyal Medyada İçeriklerin Önemi
Twitter, Facebook, Instagram, Youtube reklamları sosyal medya hizmeti kapsamında en yaygın kullanılan yerlerdir. Bu alanlarda hazırlanan içerikler okuyucu tarafından kolay anlaşılır olmalıdır. Bir reklam görselinde yer alan indirim yazılarının net bilgi vermesi gerekir. Uzun içerikler yazılması gerekiyorsa da konuyu özetleyen biçimde detaylar aktarılmalıdır.