Şirketiniz için bir web sitesi açacaksınız fakat nasıl bir site açacağınıza karar veremediyseniz yazımızı okuyarak fikir edinebilirsiniz.
Şirketler ürün pazarlama veya marka tanıtımı için web siteleri kurmaya sosyal medya platformlarından kendilerini tanıtmaya başladı. Artık gerçek dünyadan sanal dünyaya doğru yol alan bu tür şirketler kurumsal kimliklerini yitirmeden sanal dünyada var olabilmenin seçeneklerini merak ediyorlar.
Bunun için de web sitesi oluşturmak ve bu web sitesinin tasarımını kurumsal şirketler için en stabil seviyede hazırlamak gerekir. Zira şirket hakkında bilgi edinmek isteyenler karmaşık görünüme sahip bir kurumsal web sitesinden daha basit çabucak istenilene ulaşılabilecek bir web sitesinin olmasını isterler.
Kurumsal bir şirket için web sitesi tasarlayacaksanız aşağıda yazan kriterleri göze almalısınız. Bunlar;
- Kullanacağınız görselleri dikkat etmeniz gerekir. Çünkü görseller sitenize girecek müşteriler için yönlendirme seçeneği sunar. Bu nedenle görsellerin yardımıyla ziyaretçi istediği şeye kolay bir şekilde ulaşabilir. İstediği sekmeye kolay bir şekilde ulaşarak işlemini gerçekleştirebilir. Bunun yanı sıra kullanacağınız görsellerin yüksek çözünürlüklü olmasına dikkat etmelisiniz. Eğer stok görseller kullanacaksanız, benzer görseller olmamasına dikkat edin.
- Site tasarımında yeniliklere yelken açmamaya çalışın, eğer kurumsal bir site açacaksanız, önceden var olan site tasarımlarından farklı bir yola girmeyin, önceden var olan üst sekme veya sağ sekme dışında yer alan seçenekleri değiştirmeye çalışmayın.
- Sayfanızın ana sayfası diğer bağlantılarla tutarlı olsun, eğer ana sayfanızda yer alan tasarıma benzemeyen başka bir bağlantıya tıklarlarsa, bu ziyaretçileriniz açısından garip olur. Ve sitenin ziyaret edilme oranı düşer.
- Sitenizde önemli olan bağlantıları daha çok göze çarpan noktalara koyun, çünkü ziyaretçileriniz sitenizde aradıkları şeye kolay ulaşmak ister bu nedenle önemli olanları daha öne önemsiz olanları daha uzağa koyun.
- Sitenizi yeniliklere hazırlayın, çünkü hayat değişmekte ve var olan bilgilerin yerine yenisi gelmektedir. Gerçek dünya bile değişime açıkken sanal dünyanın değişime açık olmaması imkansız bu nedenle web sitesini de yeniliklere adapte etmeye çalışın, sürekli kontrol ederek yenilenleri değiştirin. Uzun süre tek bir görsel kullanmayın, birkaç ayla sınırlı olarak ayarlayın ardından size hitap edecek bir başka görselle değiştirin.
- Sitede yer alan bilgileri dayanaklandırın, yeni bilgilerle süsleyin ve kullandığınız kelimelere dikkat edin; kurumsal bir web sitenin amacı ziyaretçilerine iyi bir şekilde hitap etmektir. Bu nedenle web sitenize bir metin ekleyecekseniz bir başka web sitesinden bilgileri kopyalamayın, ayrıca eklediğiniz metinlere dayanak noktası bulun, baştan savma bilgileri de sitenizde bulundurmayın, eğer ziyaretçilerinizi dikkate almazsanız, kurumsal kimliğiniz zedelenebilir. Ve ziyaretçi işine yarayacak bilgilere sahip bir başka web sitesine çok çabuk geçer.
- Sitenizin yüklenme süresini en alt düzeyde tutun, istatistiklere göre ziyaretçiler 4 saniyeden fazla sürede yüklenen siteleri anında terk etmektedir. Bu nedenle sitenizin yüklenme süresini iyi ayarlamalısınız.
- Kurumsal web sitesi her yere uygun olmalı, mobil olsun bilgisayar olsun her yere uyum sağlamalı, ziyaretçi farklı tarayıcılardan farklı işletim sitelerinden sitenize girebilir.
- Web sitenizin optimize etmeye çalışın, kurumsal bir web sitesinin amacı ziyaretçilerinin kullanımına kolay olmasıdır. Bunun içinde hatalara yer vermemek gerekir. Bazen tasarımcılar bu hataları yakalamakta zorlanırlar bu nedenle bu işte uzman kişilere danışmak en doğrusudur.
- Kurumsal bir web sitelerin herkes tarafından bilinen bir diğer özelliği de basit ve sade bir ara yüze sahip olmasıdır. Ziyaretçiler karmaşık ve çok seçenekli bir siteyi tercih etmektense basit ara yüzlere sahip siteleri daha çok tercih ederler bu nedenle basit ve sade bir site tasarlamalısınız.