İnternette içerik pazarlama hizmeti almak en temel gerekliliği yerine getirmek gibi de düşünülebilir. Bir site, temel içeriği olmadan ön sıralara çıkması zordur.
Başarılı İçerikler Ve SEO
Google ve diğer arama motorlarında en önemli konulardan biri içeriklerdir. Arama yapan kişilerin önüne çıkacak sayfaları eleyen botlar içeriklerdeki özgünlük durumu ve anahtar kelime gibi detaylara göre seçim yapar.
Bir sayfada anlatılan içerikler başka bir sayfada da varsa, bu siteyi otomatik şekilde arka plana atar.
Özgün ve yeni bir yorum katan içerikler daha öne çıkarılabilme durumu olan özelliktedir. Fakat anahtar kelimeler bu noktada devreye girer.
- Anahtar kelimeler, içeriğin en önemli kısmıdır. Doğru anahtar kelimeleri bulmak için mutlaka en sık kullanılan kellime araştırması yapmalısınız. İçerik hazırlarken, her 100 kelimede bir tane olacak şekilde, bu sık kullanılan kelimeleri kalın olacak biçimde yerleştirmelisiniz. Başlıkta da geçen bir anahtar kelime görünürlüğü daha da artıran özellikte olacaktır.
- İçeriklerde nelerden bahsettiğiniz, konuyla alakalı birtakım kelimeler olması kritik bir diğer konudur. Örneğin bir nakliye firmasının içeriğini yazıyorsanız, evden eve nakliyat, taşımacılık, depolama, asansörlü taşımacılık, eşya paketleme, ambalaj, montaj söküm gibi kelimeler olmalıdır. Konuyla alakasız içerikler geri plana atılmaya neden olabilir.
- Alt başlıkların olduğu bir içerik arama motoru tarafından daha kolay görülebilmektedir. Hatta bu alt başlıklarda anahtar kelimeleri de yerleştirebilirsiniz. Yoast seo, all in one seo gibi eklentilerde de bu detayların ne kadar önemli olduğunu fark edebilirsiniz.
- Maddeleme yapılarak yazılan içerikler görünürlük açısından avantaj sağlar. Maddelemelerde okuyucuların sıkılmadan içeriğe odaklanma ve sayfada uzun süre kalma olasılıkları da artar.
- Okuyucuların sayfada kalması ile içeriklerdeki dikkat çekicilik arasında paralellik vardır. Alt başlık kullanmadığınızda, çok uzun paragraflar ve cümleler olduğunda okuyucu devam etmek istemez. Sınırlı bir zamanda hemen alacağı sonuca odaklanmıştır. Fakat kısa kısa ve bol alt başlıklı içerikler daha ilgi çekici olabilir.
- Dil kullanımı dil kurallarına uygun şekilde olmalıdır. Noktalama işaretleri düzgün şekilde kullanılmış olmalı, anlatım bozuklukları yapılmamalıdır.
SEO açısından uygun içerikler yazdığınızı düşünüyorsanız da toplamda tek etken bu değildir. Çünkü SEO birçok faktörün bir arada bulunduğu bir hizmet olarak karşımıza çıkar. Her bölümün doğru biçimde yerine gelmesi için içerik pazarlama hizmeti almak dışında da gerekenler yapılmalıdır. Bu durum yazılım alt yapısı, tema, hız, açıklama bölümleri, etiketler, sosyal medya paylaşımları gibi birçok detayı barındırır.
İçeriklere Geri Dönüş Alabilmek
Paylaşım yapılan alanlarda geri dönüş alacağınız biçimde hazırlık yapmalısınız. Sitede alt kısımlara yorum yapılacak içerikler hazırlayabilirsiniz. Bu yorumları da cevaplamanız ve iletişim halinde olmanız gerekir. Google tarafından ayırt edici özelliklerden biri sitenin organik kullanıcılar tarafından yorum alıp almamasıdır.
Google, devamlı güncellenen bir algoritmaya sahiptir. Yani temelde talep ettiği gereksinimlere ek olarak değişen bir yapısı da vardır. Bu durum, temelde hem güncel konuların değişmesi hem de internette benzer firma ve içeriklerin çok olmasından kaynaklanır. Yani ihtiyaca bağlı olarak ayırt edici özellikler talep edilmekte, yenilikleri de takip istenmektedir. Sonuç olarak Google da bir firmadır ve hizmet sunmaktadır. İlerleyen zamanlarda değişimler daha da fazla olabilir.
Mail İçerikleri Ve Kampanyaları
Elektronik posta ile kurumsal zeminde mail tanıtımları yapılabilmektedir. İzinsiz mail atmak yasal açıdan sorun olmakla beraber abonelikten çıkarma ve maili istememe seçenekleri de koyarak site kullanıcılarınıza, üyelere veya hedef kitlenizde olan eski müşterilerinize mail atarak tanıtım yapabilirsiniz.
Mail içeriklerinizin açık ve net, güncel bilgilerle detaylandırılmış olması gerekir. Yani birçok kişi mail alırken önemli bir içerik görmek ister, fakat gereksiz bir reklam hissi kolayca oluşabilir. Bu hissi engellemek için görsel açıdan da planlama yapmalısınız. Bu anlamda doğum günü gibi zamanlamalar doğru bir etki bırakabilir. Bu aynı zamanda gereksiz e postalardan sakınmanız anlamına da gelir.
Sosyal Medya İçerikleri
En kritik içerik pazarlama hizmeti arasında sosyal medya içerikleri vardır. Çünkü sitede okunması zor bir içerik sosyal medya platformunda daha okunur hale gelebilir. Kullandığınız hashtag gereksiz olmamalıdır ve kısa özet içerikler paylaşmalısınız. Görsellerle bütünleşen bir sosyal medya içeriği olmalıdır. Ayrıca doğru zamanlarda paylaşımlar olmalıdır. Çok sık paylaşım olmamalıdır.