Bir şirket kendi potansiyel satışlarını arttırmak için e ticaret şirketi kurmanın avantajlarını yakından takip eder.
Potansiyel bir e-ticaret şirketi kurmak oldukça kolay gibi gözükse de bazı püf noktaları bulunan zahmetli bir iştir. E ticaret satışların artması için oldukça önemlidir. Bu nedenle tüm işler incelikle yapılmalıdır. Aksi takdirde yapılan bir hata firma adının lekelenmesine kadar gidebilir. E ticaret sitesi kurarken güvenilir bir site ara yüzüne sahip olunmalıdır. E ticaret sitesi kurulurken dikkat edilmesi gereken hususlar şunlardır.
Güvenlik
Müşterilerin finansal ve kişisel bilgilerini işleyeceğiniz için, sitenizde uygun siber güvenlik önlemlerini uygulamanız gerekecektir. Hackmageddon’a göre, 2015 yılında e-ticaret siteleri bilgisayar korsanları tarafından diğer tüm sektörlere göre daha sık hedeflendi. Bilgisayar korsanları, küçük e-ticaret sitelerini gevşek güvenlik önlemleri nedeniyle, daha büyüklerinden çok onlara odaklanmayı seçtikleri için düşük bir meyve olarak görüyorlar.
Kargo Politikası
Sitenizde ücretsiz kargo sunmayı da düşünmelisiniz. “Walker Sands Perakendenin Geleceği” başlıklı bir araştırmaya göre, 10 tüketiciden 9’u, e-ticaret mağazalarında en önemli özelliğin ücretsiz kargo olduğunu söylüyor.
İade Politikası
Çıplak, minimum gereksinim mağazanın iade politikası bu bilgileri içermelidir:
- Müşterilerin ürünü iade edebilecekleri zaman aralığı
- Geri ödemeyi ne zaman alacaklar?
- Geri ödemelerini nasıl alacaklar? (nakit, kredi, takas vb.)
- İade nakliyesini kim ödüyor
- Promosyon
Tanıtmazsanız, müşterilerin mağazanızı bulmasını bekleyemezsiniz. Müşteriler mağazanız hakkındaki kişisel duygularını geliştirmek için yeterince algılarını kullandıktan sonra yolun sonunda popüler hale gelebilir. Ancak bu olana kadar, e-ticaret mağazanızı aktif olarak tanıtarak isminizi yaymanız gerekecektir. E-ticaret mağazalarını tanıtmak için bazı pratik stratejiler şunlardır:
- Ürününüzü incelemekle ilgilenip ilgilenmediklerini görmek için çevrenizdeki blog yazarlarıyla iletişime geçin
- Google AdWords’te Alışveriş Ağı ve Arama Ağı reklamları oluşturun
- Sitenize “Bu sayfayı paylaş” düğmelerini ekleyin
- Satışları yönlendirmek için müşterilere indirim verin
- Blog yazmaya başlayın
- Mağazanız için sosyal medya hesapları oluşturun
- Arama motoru trafiği için optimize edin
E-ticaret promosyonu, genellikle çevrenizin hedef kitlesine odaklanan çevrimiçi kanalları içerir. Örneğin, Google AdWords’te reklam yapıyorsanız, ürünlerinizle yakından alakalı anahtar kelimeler seçin. Dijital pazarlamanın en güzel yanı, reklamlarınızı ve içeriğinizi kimlerin gördüğü konusunda çok seçici olmanıza olanak vermesidir.
Ödeme Süreci
Uzun ve kafa karıştırıcı bir ödeme süreci, alışveriş yapanların siparişlerini tamamlamasını engeller. Aslında, bir Baymard Enstitüsü araştırması, bunun alışveriş sepetlerinin terk edilmesinin en yaygın üçüncü nedeni olduğunu belirmiştir. İyi bir pratik kural, mağazanızın ödeme sürecindeki adım sayısını üç ile sınırlamak ve müşteriye şu anda hangi adımı attığını bildirmektir. Bir müşteri üçüncü adımın ikinci adımında olduğunu görürse, neredeyse bittiğini bilerek daha güvende hissedeceklerdir. Ayrıca, bir satın alma işlemi yaparken müşterileri bir hesap açmaya zorlamaktan da kaçınmalısınız. Her müşteri bir hesap oluşturmak, doğrulama e-postası için gelen kutusunu kontrol etmek ve ardından tekrar giriş yapmak istemez. Olası alıcılar “Kayıt Gerekiyor” mesajıyla karşılaşırsa, siparişlerini tamamlamak yerine büyük olasılıkla geri çekilirler.
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Mağazanızın müşterileri ile ilişkilerinizi nasıl yöneteceksiniz? Bazı e-ticaret platformları, entegre müşteri ilişkileri yönetimi çözümleri ile birlikte hareket eder ve böylece bu süreci kolaylaştırır. CMS’nizde entegre bir CRM yoksa, üçüncü taraf bir çözüm seçmelisiniz. CRM’yi kullanarak, müşterilerinizin davranışlarına ilişkin iç görüler elde edebilirsiniz. Bu durum e-postaları otomatikleştirmenize, müşteri sorgularını yönetmenize, müşteri bilgilerine erişmenize ve satış döngüsü boyunca müşterileri beslemenize olanak tanıyacaktır.
Gelecekteki Büyüme
E-ticaret mağazanızı planlarken gelecekteki büyümeyi göz önünde bulundurmanız gerekir, çünkü bu, herhangi bir işletmenin başarısını ölçen şeydir. Mağazanız büyüdükçe ve daha fazla ziyaretçi çektikçe daha karlı ve verimli hale gelecektir. E-ticaret mağazaları genellikle hem kısa hem de uzun vadeli büyüme yaşar. Uzun vadeli büyüme, daha fazla müşterinin siteyi kullandığı birkaç yıl boyunca gerçekleşir. Kısa vadeli büyüme genellikle geçicidir ve tatillerde ve mağazanın durumu ile ilişkili özel tarihlerde gerçekleşir. Doğru CMS’yi seçerek mağazanızı hem kısa hem de uzun vadeli büyümeye hazırlamaya başlayabilirsiniz. Örneğin, 50.000 benzersiz ürün SKU’nuz varsa, bunu ve gelecekteki tahmini miktarınızı destekleyebilecek bir CMS’ye ihtiyacınız vardır. Mağazanızın ne kadar hızlı büyüyeceğini tam olarak söylemenin bir yolu yoktur, bu nedenle SKU tahminlerinizi aşarak tedbirli olun.